Bilder från första dagarna!

Tänkte att jag skulle dela med mig av lite starka bilder från de första dagarna efter olyckan.
Ibland väljer jag att se tillbaka på bilderna för att veta hur illa det verkligen varit.
Jag vet inte hur jag pallar men jag antar att det är nån slags terapi för mig.
Blir i alla fall påmind om vilken fantastisk familj jag har!
 
Här är några bilder med världens bästa föräldrar.
Att se tillbaka på bilderna är ofta väldigt känsloladdat och det kommer nästan alltid några tårar.
Ikväll var inget undantag! // Kärlek
 
 
 
 
Med bästa mamma!
 
 
 
 
Jag & min far!
 
 
Fick smaka isglass på min 24 årsdag!
#1 - - Frida:

Hej!
Jag blir väldigt inspirerad av dina inlägg, även fast du bara gjort 3 inlägg. Det är många gånger som det känns som allt har vart emot en, ibland hela världen. Det som är roligt är inte roligt längre, det som gjorde en lycklig är inte samma sak längre... Jag kan aldrig sätta mig in i ditt liv som handikappad, men på något sätt får SU mig att inse att det finns hopp även fast man känner att man nåt botten.
Det jag vill säga är tack och snälla fortsätt skriva. Jag tror på dig. :)
/Frida

#2 - - Frida:

Hej!
Jag blir väldigt inspirerad av dina inlägg, även fast du bara gjort 3 inlägg. Det är många gånger som det känns som allt har vart emot en, ibland hela världen. Det som är roligt är inte roligt längre, det som gjorde en lycklig är inte samma sak längre... Jag kan aldrig sätta mig in i ditt liv som handikappad, men på något sätt får SU mig att inse att det finns hopp även fast man känner att man nåt botten.
Det jag vill säga är tack och snälla fortsätt skriva. Jag tror på dig. :)
/Frida

#3 - - Lill syrran:

Du är så sjukt grym, jag tittar på bilder, och tänker på dig varje kväll innan jag går och lägger mig ofta kommer en och annan tår dels för att jag hatar att detta hänt dig, och dels för att jag älskar när jag ser dig kämpa så hårt trots allt! Jag älskar dig bror mer än du anar! <3

#4 - - Anonym:

Verkligen fantastiska föräldrar och dem har gjort ett grymt bra jobb med dig vilken fin kille du är Tobbe 💙

#5 - - Anonym:

Du är helt otrolig! Vilken kämpe du är! Att kämpa och gråta samtidigt är sant mod.

#6 - - Anonym:

Du är helt otrolig! Vilken kämpe du är! Att kämpa och gråta samtidigt är sant mod.

#7 - - Anonym:

Du är helt otrolig! Vilken kämpe du är! Att kämpa och gråta samtidigt är sant mod.

#8 - - Janna:

Du är sån inspiration ! Vad underbart att få läsa om din resa. Du är stark, fina Tobias <3

#9 - - Janna:

Du är sån inspiration ! Vad underbart att få läsa om din resa. Du är stark, fina Tobias <3

#10 - - Emma Hå:

Verkligen stort lycka till! Jag såg en dokumentär på svt häromdagen om en kille som brutit nacken när han tränade gymnastik, och vart förlamad i allt utom ögonen. Ett år senare kunde han gå själv. Väldigt inspirerande! =)

http://www.svtplay.se/video/2358444/gymnasten-som-larde-sig-ga

#11 - - Mark:

Riktigt starkt! Fortsätt kämpa!!

#12 - - Mark:

Riktigt starkt! Fortsätt kämpa!!

#13 - - Oscar:

Grymt Tobbe! Stark är du! Keep on rocking!!

#14 - - Oscar:

Grymt Tobbe! Stark är du! Keep on rocking!!

#15 - - pernilla :

Tobbe du har gjort fantastiska framsteg.
Fortsätt kämpa :)
Kramizar i massor ♡

#16 - - Anonym:

Fäller flera tårar när jag ser och läser. Både för hur otroligt stark du är som kämpar fast det måste vara helt fruktansvärt tufft och för hur jävligt det är att det hör skulle kunna hända och drabba någon. Men du har en fin familj runt dig och hela Tjörn som en enda stor vän, även de du inte känner, som så gärna gjort allt för dig och ditt tillfrisknande. Kämpa på Tobias och ge aldrig upp. Man läser ofta om personer de gett en dom att aldrig kunna gå etc igen. Några år senare vinner de os. Ge aldrig upp, ingenting är omöjligt!!

#17 - - Anonym:


Styrkekramar till dig!

#18 - - Anonym:


Styrkekramar till dig!

#19 - - Anonym:

Så starkt att du delar med dig av detta. Med din viljestyrka kommer du göra framsteg. Jag kommer väl ihåg när detta hände. Har ofta tänkt på hur det går för dig.

#20 - - Katarina Sundberg:

Hej! Jag känner inte dig. Har bara läst om dig i tidningen. Jag beundrar dig för att du kämpar och för att du delar med dig av ditt liv. Jag gillar att läsa din blogg,

#21 - - Katarina Sundberg:

Hej! Jag känner inte dig. Har bara läst om dig i tidningen. Jag beundrar dig för att du kämpar och för att du delar med dig av ditt liv. Jag gillar att läsa din blogg,

#22 - - Carolina:

Det är väldigt stort av dig att dela med dig av din olycka på de sätt du gör, något som är så privat. Något jag aldrig uppfatta, så därför frågar jag: varför föll du ihop på isen?

#23 - - Sussi:

För oss som inte vet, Vad var det för olycka?

#24 - - Venice:

Tack för att du delar med dig!

#25 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Hittade hit precis just nu. Vad livet är skört, det är helt befängt egentligen. Vad mycket som kan hända på så fruktansvärt kort tid. Vad det kan gå fort i livet, i hockey. Helvete vad fel det kan gå. Liksom, man går ut där på isen med det där sköna pirret i magen, fokuset i blicken och allt man lärt sig, allt man tränat på ligger redo i ben, kropp och armar för att prestera. Och så kan det gå så äckligt jävla fel. Fy fan vad orättvist. (Jag tror att jag bara svamlar? Förlåt. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men vill skriva något. Ha överseende, haha). Det är starkt av dig att dela med dig, säkert lite skönt också, att inte hålla allt inom dig. Jag kommer följa din resa och ser fram emot att se dig ta de första skären igen. För ingenting är omöjligt, ingenting. Så många gånger har mirakel skett, mirakel som grundar sig i en jäkla envishet och ett enormt stöd, som det syns att du har av din familj - och nu även genom bloggen. Kämpa. Pappa brukar säga till mig, när det är något som är tungt, jobbigt och hemskt att gå igenom (på en helt annan nivå i och för sig) att det är en riktigt dålig hockeymatch som jag bara måste spela mig igenom, det måste göras så bra det bara går, med vilja och styrka. Och efteråt finns det bättre matcher att se fram emot. Och det brukar hjälpa att tänka så. Det här är din största match hittills, och du har massor med folk på läktaren som hejar på dig, som skriker ditt namn och stöttar dig. Vi hejar på dig, vi tror på dig! Det här är en vinstmatch.

Nu blev det här typ en kommentar lika lång som en bok, men så kan det väl bli antar jag. Jag hoppas att du får en bra dag! Varma hälsningar från Dalarna.
/Cornelia

#26 - - Pia:

Trots att vi följt dig nära under denna resa, så blir din berättelse och dina ord så gripande, fortsätt skriv! Du är en kämpe och vår bäste, Tobias.

#27 - - Linda:

du är väldigt stark!!

#28 - - Anonym:

Blir oerhört rörd av dina bilder och hur ofantligt svårt det måste vara att ta sig genom och ur och hitta meningen. Som mor till hockeykille gör det bara ont att tanka på. Och att veta att kärleken är det viktigaste i alla lägen. Fortsätt inspirera. Du ger verkligen perspektiv på livet.

#29 - - Anonym:

Blir oerhört rörd av dina bilder och hur ofantligt svårt det måste vara att ta sig genom och ur och hitta meningen. Som mor till hockeykille gör det bara ont att tanka på. Och att veta att kärleken är det viktigaste i alla lägen. Fortsätt inspirera. Du ger verkligen perspektiv på livet.

#30 - - Linda:

Hej Tobias. Du känner inte mig, och jag inte dig. Men jag har följt din "resa" på avstånd, min syster och hennes familj bor i Skärhamn och sonen deras spelar hockey i juniorlaget. De var också med och tittade på matchen när det hände...Vi var många som bad en stilla bön för dig den kvällen och den efterföljande tiden, och höll våra tummar hårt för att det skulle gå vägen <3. Och när jag nu får äran att läsa om din kamp tillbaka kan jag inte annat säga än; WOW! Vilken kämpe du är Tobias! Vilken styrka du besitter - både mental men också fysiskt. Du kommer nå långt, längre än du själv nånsin anar. Är grymt imponerad, och tacksam för att du lever ett, under omständigheterna, härligt liv! Många styrkekramar från Linda

#31 - - Elisabeth Aronsson:

Det var det mest gripande känsloladdande inlägg och öppet ärligt delande jag någon sin sett och läst . Tårarna rinner och jag kommer be till alla GUDAR som finns för dig i kväll.