Finbesök!

Tja tja bloggen!
 
Tänkte berätta lite om min stålfarmor som var på besök idag. En dam som alltid hjälpt till med måltider när man behövt det som mest eller bakat bröd när det tagit slut i frysen. Hon är oförskämt fräsch för sin ålder vilket jag är jag är jäkligt glad över.
Jag kan inte längre hjälpa till när du behöver hjälp med skjutsning eller i hemmet med t.ex häck och gräsklippning och det svider!
Du har inte alltid vågat kolla på mina eller kusinernas matcher eftersom du tycker att sporten är så tuff. 
Så när farbror Jonas kom och berättade för dig att jag skadat mig och att man inte vet hur allvarligt det var, bara att det var väldigt kritiskt och kanske att det värsta kunde skett så tog du det väldigt hårt och jag förstår kanske hur jobbigt det var för en gammal dam som du!
När du första gången får komma till sjukhuset och träffa mig 1,5 månad senare den 6 mars så vet du inte riktigt vad du ska säga till mig samtidigt som du kramar mig och vi börjar gåta tillsammans.
Du säger i alla fall att "det skulle varit du som sitter där i min situation, jag önskar att vi kunde byta plats".
Det kan tyckas låta lite konstigt att du säger så men när du inte vet vad du ska säga till ditt barnbarn så säger du det och du menar så väl och det är så härligt. Med tanke på din ålder och alla år du levt önskade du så och det hade alla far & morföräldrar sagt i det läget. 
Men du är stark farmor och vi ska dela många år till. Du ska få se stora framsteg från mig!
 
 
#1 - - Therese :

Vilken kämpe du är! :)
Helt otroligt!!
Hejja dig!!! :)

#2 - - Jannie :

Fortsätt skriva Tobbe! Du gör det grymt bra! <3

#3 - - Annika:

Härlig farmor!! Och bloggen har du gjort mycket snygg.

#4 - - Åsa Karlsson:

Fina ord Tobias till bästa farmor, bloggen utvecklas snyggt !
Hoppas nu att du får en bra helg. / Åsa

#5 - - Anonym:

Kämpa på Tobbe många styrke kramar från Skåne

#6 - - Elisabeth:

Du är kanon på å skriva,fortsätt å tänka så positivt som du gör./ Elisabeth

#7 - - Frida:

Farmor är en järnlady som är stark och ihop är ni två ännu starkare!
/ kusinen

#8 - - Catrin Abrahamsson :

Fantastiskt fint skrivet❤️ nu rullar tårarna på mig... Tusen kramar... Kommer gärna och hälsar på dig någon dag.. Om du vill ha besök av en annan "gammal" tant 😘

#9 - - Carina:

Härliga ord..du är en kämpe & det kommer din farmor att se...hoppet är det sista som lämnar oss

#10 - - Hanna:

Hittade precis till din blogg.. Kommer definitivt fortsätta läsa den. Fasiken vad stark både du och din farmor är. Jag önskar dig all lycka i framtiden!

Började själv spela hockey för någon månad sen, kan inte svänga eller bromsa särskilt bra på skridskor än men det är ändå något utav det roligaste jag har gjort. Ska tänka på dig nästa gång jag spelar:)

#11 - - Anonym:

Känner med dig och din familj. Vår son fick en ryggmärgsskada i en crossolycka 2007, jag tror att du har sett honom på spinalhälsan i Göteborg.

#12 - - Ingalill:

...finaste Tobbe... du skriver så vackert♡

#13 - - Lillasyster :

Älskade bror och farmor! Grät några tårar här hemma nu, och jag håller med dig farmor Barbro! Min högsta önskan är med att få en omfamnande kram av dig en vacker dag <3 kram från din lillasyster <3

#14 - - Anonym:

Tänker på dig, önskar dig all lycka och hoppas innerligt att du fortsätter göra de stora framsteg som du redan gjort. En så vacker ung man inifrån och ut, vi känner inte varann men har kommit över din blogg från gemensamma vänner på fb. Men du ger så mkt av dig själv i bloggen så nu känns du som en vän. :) lycka till kramar Rebecca

#15 - - Anonym:

Så stort ❤️härligt med er kärlek och kraft ❤️Kämpa på

#16 - - Anonym:

Så stort ❤️härligt med er kärlek och kraft ❤️Kämpa på

#17 - - Pia:

Ryser i hela kroppen när jag läser dina fina ord. Vilken go Farmor men vilken tuff kämpe till barnbarn hon har!! Tobias, du är helt fantastisk! Pia

#18 - - Julia:

Började gråta när jag läste detta. Fortsätt kämpa, önska jag var lika positiv som dig. Lycka till i framtiden, ska fortsätta läsa din blogg. Kram ❤️

#19 - - Anonym:

Nu var de längesen du skrev. Längtar efter nästa inlägg ;-)

#20 - - Mikael Ström:

Hej Tobias!
Pratade med din far Anders i veckan. Hörde bl.a. att du sedan en tid bor i en fin lägenhet vid vattnet. Hoppas du snart orkar skriva här igen...I Frölunda arbetar vi efter mantrat "Vi ger oss aldrig" och det måste vi påminna varandra om regelbundet. Du är stark, kämpa på, ge dig aldrig!
Hockeyhälsningar / Micke Ström

#21 - - Sofia:

Tjena, du är helt fantastisk. Hoppas att du ska göra massor av framsteg så snart som möjligt. Du är väldigt inspirerande och du beskriver så bra det hemska som hänt, fortsätt kämpa! <3

#22 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Vad fint. Vilken fin farmor du har! Kikar fortfarande in här med jämna mellanrum och tänker på din situation då och då. Jag ville mest bara lämna ännu en hälsning, vet inte om du läser dem eller inte. Men i vilket fall så önskar jag din en fin decembermånad och hejjar på dig i alla lägen! Kämpa, varje litet framsteg är en enorm vinst.

#23 - - Följare:

Saknar dina inlägg skriv snart igen är du snäll :)

#24 - - tommy:

intressant blogg