Samma Tobbe fast med bruten nacke och ett helt annorlunda liv i hopp om stora framsteg!

 
Tjenare!
Tänkte att jag här ska försöka berätta om min skada, hur jag lever idag och hur det går för mig efter den hemska olyckan. Jag vet inte riktigt hur jag ska berätta allt eller hur man ens skriver i en blogg men har bestämt mig för att ge det ett försök och göra det på mitt sätt.
Kommer också försöka vara ganska öppen och dela med mig av det "privata" om jag så orkar. 
Jag hoppas jag ska ha mycket att berätta om så jag kan skriva hyfsat tät och att det blir intressant att läsa.
Det kan bli jobbigt och ta tid ibland eftersom jag ska orka skriva med pinnen som jag har i min mun.
Pinnen är för övrigt gjord av min kusin som han gjorde av ett avknipsat fiskespö, ståltråd(kontakt med kroppen,-munnen) och en touch penna! Ni ser lite av den på bilden ovan!
#1 - - Elin Olbin:

Fina Tobbe! Du är en person som berör, motiverar och inspirerar så många fler än du kan ana. Bara genom att vara den fina människa som du verkligen är.

#2 - - Martin:

👍 du är stark!

#3 - - Martin:

👍 du är stark!

#4 - - Martin:

👍 du är stark!

#5 - - Martin:

👍 du är stark!

#6 - - Irene :

Bra gjort Tobias 😍 kram

#7 - - Ingalill Björnsdotter:

Fina Tobbe! Följer dig gärna i din blogg. Har läst mycket om dig och du är otroligt stark och har en fantastisk energi. Önskar dig allt gott!

#8 - - Laban Eliasson:

Bra Tobias. Att "skriva av sig" då och då är ett bra sätt att tömma sig på tankar och funderingar som lätt stockar sig, så man får plats med nya, friska. Fortsätt. Bra jobbat!

#9 - - Kajsa:

Ser fram emot att få ta del av dina tankar och din blogg 😊 vilja motivation och din inre styrka kommer göra bloggen fantastisk. Känner inte dig men känner för dig. Du kan med din blogg entusiasmera och motivera andra att hitta glädje i livet bara genom att vara du. Stort lycka till och väntar med spänning på fortsättningen. // Kajsa

#10 - - Robin Olsson:

Det var jätte kul att se och prata med dig i ishallen tobbe! Väldigt spännande att du har börjat blogga nu med, den måste man ju bara följa! Be strong!!!

#11 - - Martin Oskarsson:

Träna på Tobbe så kommer resultaten! Finns inga genvägar, men det vet du :) kör hårt så ses vi snart igen! Härligt att träffa dig idag, lägenheten var ju perfekt 😄

#12 - - fd mölndalspelare:

tja

kul att höra att du kämpar på fortsätt med det!! du är stark!

#13 - - fd mölndalspelare:

tja

kul att höra att du kämpar på fortsätt med det!! du är stark!

#14 - - fd mölndalspelare:

tja

kul att höra att du kämpar på fortsätt med det!! du är stark!

#15 - - Mikael Ström:

Hej Tobbe, bra initiativ! Jag kommer absolut följa din blogg, vet att du kämpar hårt varje dag för att nå små delmål. Din inställning är grym! Kämpa på Tobbe!

#16 - - Mikael Ström:

Hej Tobbe, bra initiativ! Jag kommer absolut följa din blogg, vet att du kämpar hårt varje dag för att nå små delmål. Din inställning är grym! Kämpa på Tobbe!

#17 - - Johan Andersson :

Fantastiskt Tobbe. Det kommer att bli en resa många med mig vill följa. Bra intiativ, stay strong Tobbe.
Johan

#18 - - Torbjörn Gilbertson:

Gott att höra ifrån dej, du är stark

#19 - - Elsa Svanvik:

Klokt! Du är grymt stark som kämpar så hårt! Verkar ha en vinnarskalle! Bra! :-)

#20 - - Elsa Svanvik:

Klokt! Du är grymt stark som kämpar så hårt! Verkar ha en vinnarskalle! Bra! :-)

#21 - - Hockeymamma:

Oerhört starkt av dig att vilja berätta och dela med dig. Har 2 söner som båda skadat sig illa på isen, inte som du dock. Ser fram emot att höra om dina framsteg! Önskar dig allt gott!

#22 - - Anonym:

Be strong!!!!!! Du fixar detta 😊

#23 - - Patricia:

Det gjorde ont att läsa vad du råkat ut för, men jag hoppas att du blir bättre och att du börjar vänja dig med alla omständigheter. Mitt enda råd är att försöka vända detta till din fördel, hur du kan påverka och insperera andra som har det tufft. Det behövs människor som du som berättar och talar ut hur man kan hantera sånt här, för du är inte ensam.

Lycka till och må väl!

#24 - - Anonym:

Du är en inspiration! Fortsätt med det. Jag och många andra tror på dig!

#25 - - Anonym:

Du är en inspiration! Fortsätt med det. Jag och många andra tror på dig!

#26 - - Anonym:

Du är en inspiration! Fortsätt med det. Jag och många andra tror på dig!

#27 - - Anonym:

Du är en inspiration! Fortsätt med det. Jag och många andra tror på dig!

#28 - - Anonym:

Hej du är en riktig kämpe kram

#29 - - Åsa Karlsson :

Grymt bra Tobias, du skriver så bra och personligt, häng i och fortsätt gärna dela med dig !

#30 - - maud karlsson:

Hej Tobias. Ser fram emot att läsadin blogg. Håller tummarna att allt går bra för dej i din fortsatta rehab. Lycka till. :) <3

#31 - - Sofia Sandberg:

Vad roligt att få följa dig genom denna blogg.
Kämpa på Tobbe!
Stor kram Sofia

#32 - - Pia:

Så starkt av dig att starta bloggen Tobias. Det ska bli spännande att följa din resa . Jag har förstått att du är en fighter , en mkt bra egenskap. På envishet o vilja kommer man långt. Lycka till , jag hejar på !!!!!

#33 - - Pia:

Så starkt av dig att starta bloggen Tobias. Det ska bli spännande att följa din resa . Jag har förstått att du är en fighter , en mkt bra egenskap. På envishet o vilja kommer man långt. Lycka till , jag hejar på !!!!!

#34 - - Carina:

Hej Tobbe!
Så härligt och starkt av dig att du vill berätta med egna ord om händelsen och hur du har det idag.
Kommer gärna och hälsar på när du har tid 😊
Stor kram

#35 - - Carina:

Hej Tobbe!
Så härligt och starkt av dig att du vill berätta med egna ord om händelsen och hur du har det idag.
Kommer gärna och hälsar på när du har tid 😊
Stor kram

#36 - - Hasse Svensson:

Hej Tobias. Är själv en gammel Hockey pappa som har följt dig o din kamp. Min Pojk spelade samma dag i samma serie i Mölndal när du åkte in i sargen. Hockey är en underbar sport men ibland har man som förälder hjärtat i halsgropen. Är imponerad av din inställning. Kämpa på för dig, din familj, vänner och hela Hockey Världen. Du förtjänar all KRED.
Ps . hälsa din jobbiga farbror Jonas, vi känner varandra via Jobbet.
Kramar från Hockey familjen Svensson i Utby.

#37 - - Anonym:

Ska bli så intressant att följa dig. Känner dig inte men du är så otroligt inspirerande. Stor kämpar kram

#38 - - Anonym:

Ska bli så intressant att följa dig. Känner dig inte men du är så otroligt inspirerande. Stor kämpar kram

#39 - - Angelica Elvskär:

Bra Tobbe!!! vi behöver fler människor som inspirerar och delar med sig.

kommer bli kul att följa din blogg!

kramar

#40 - - Chrille:

Hej Tobbe,
Bra jobbat. Du vet nog vem jag är när du tänker efter.
Jag är precis som du skadad i ryggmärgen C4-c6 och har en tid försökt få kontakt med dig. Jag va på Sahlgrenska två ggr och besökte avd. men vi träffades aldrig 😀

Jag har precis som du varit på sjukhus i över 8 månader efter min mc olycka. Jag tränar fem h varje dag på gym, hemma och ute i naturen. Kunde inte andas själv eller röra mig i från start men har idag 5,5 år efter min olycka tagit mig tillbaka till ett rörligare liv.
Om du vill och orkar så hör gärna av dig. Jag kan komma till dig och tjöta om du vill 😉

Kör hårt/ Chrille

#41 - - Annica Beijer:

Roligt att få följa dej här på bloggen Tobbe. Kämpa på 💪Kramar Annica

#42 - - Carolina:

Hej!
Min fästman sitter också i rullstol, och har gjort de i snart 6 år. Och min tanke med att skriva till dig va bara att jag bloggar en del och många gånger kan min kille vara med bland inläggen. Han är ganska äventyrlig av sig och jag älskar att dokumentera de. Du kanske inte alls bryr dig och redan har dina kanaler till inspiration, men om inte så finns vi här och speciellt då han :)

Hur som helst så tänker jag följa din blogg och din resa :)

#43 - - Jessica Odqvist:

Hej Tobias. Jag känner inte dig men länken till din blogg kom upp på min strartsida på fb och jag tryckte upp. Måste bara säga att du är ren inspiration!! Jag blev så berörd av allt du skrivit. Jag beklagar verkligen. Du visar sådan styrka, du påverkar, fortsätt så. Jag önskar dig allt gott.

#44 - - Jessica Odqvist:

Hej Tobias. Jag känner inte dig men länken till din blogg kom upp på min strartsida på fb och jag tryckte upp. Måste bara säga att du är ren inspiration!! Jag blev så berörd av allt du skrivit. Jag beklagar verkligen. Du visar sådan styrka, du påverkar, fortsätt så. Jag önskar dig allt gott.

#45 - - Jessica Odqvist:

Hej Tobias. Jag känner inte dig men länken till din blogg kom upp på min strartsida på fb och jag tryckte upp. Måste bara säga att du är ren inspiration!! Jag blev så berörd av allt du skrivit. Jag beklagar verkligen. Du visar sådan styrka, du påverkar, fortsätt så. Jag önskar dig allt gott.